środa, 29 maja 2013

Artykuł

Dzisiaj naszła mnie straszna chęć dodania artykułu.
Chociaż w tytule jest "interpunkcyjne i ortograficzne" to w tym poście postaram się przybliżyć kwestię, tych interpunkcyjnych.

"Pokemony" interpunkcyjne i ortograficzne.

W dzisiejszym świecie internetowym coraz więcej osób staje się tzw. "pokemonami" interpunkcyjnymi i ortograficznymi.
Zazwyczaj ich rozmowa wygląda tak:
-No hejjj.!
-Hejjj . Ejjj wiesz co.? Dziś byłam w sklepie i kupiłam $weet torebkę.!
-WOW.! Zazdroszczę .

Jak widzicie w tej, jeśli to można nazwać rozmowie jest więcej błędów interpunkcyjnych, niż większość popełniła w swoim życiu.
Problem polega na tym, iż coraz bardziej szerzą się głupie zasady, np. stawianie kropki przed: wykrzyknikiem, znakiem zapytania, spacji przed kropką, przecinkiem, pisanie tych samych liter x10.

Dzisiejsza młodzież nie potrafi porównać pisania w świecie realnym, a internetowym.
Przecież nikt na dyktandzie nie pisze: "Hejjj , byłaś w sklepie.?"
Także takie błędy są niezrozumiałe.
Być może większość chce być "ORYGINALNA", poprzez pisanie takich form, ale im to nie wychodzi.

Jeśli powiemy komuś, że przed przecinkiem nie stawiamy spacji, a przed  wykrzyknikiem kropki od razu mówi, że "najeżdżamy" na niego, żeby mu dopiec, a w większości jest to dobra rada na przyszłość.

W dzisiejszych czasach osoby, które nawet nie miały styczności z taką stroną, jak blogger nie potrafią poprawnie pisać. Chociaż nawet bloggerzy nie umie pisać jak "redaktor". Coraz częściej na takich stronach pojawiają się oczywiste błędy, które według mnie powinny być tępione przez innych. Nie jako "hejt", ale dobra rada, albo konstruktywna krytyka.

Mnie takie błędy strasznie drażnią. Często piszę moim koleżankom, że nie piszę się tak, a one jak pustaki odpowiadają "Daj spokój , ja tak piszę , więc nie znaczy , że ty się musisz czepiać.!". Wtedy moje zirytowanie sięga zenitu i nadal im to piszę. Rezultaty są? Niestety brak.

Co sądzicie o dzisiejszym artykule? 

Pozdrawiam/Dominik.

4 komentarze:

  1. Króciutki ale chyba więcej nie da się napisać. Mnie to jakoś nie rusza bo zbytnio nie przykładam uwagi na interpunkcję jak coś czytam. Ja bardziej czepiam się ortografii.

    OdpowiedzUsuń
  2. No, szczerze mówiąc racja. Ciekawi mnie to po ile oni mają lat, jeżeli ja mam 11, a nie stosuję żadnych takich rzeczy.

    adusiaczek3

    OdpowiedzUsuń
  3. No ja tez bardziej ortografii .Ale jest ciekawe.

    naati8

    OdpowiedzUsuń
  4. Boże ja też tak kiedyś pisałam O.o Na szczęście opamiętała mnie Jaśminka! ;)

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy